OPŠTI USLOVI POSLOVANJA
privrednog društva New Fitness Distribution d.o.o. Beograd-Vračar
u pogledu rada e-commerce prodajnog mesta na internet adresi
purefun.rs
I Uvod.
Ovi Opšti uslovi poslovanja (u daljem tekstu označeni i kao: Opšti uslovi ili Uslovi) definišu uslove prodaje preko sajta na veb adresi purefun.rs (u daljem tekstu: Prodavnica), a u skladu sa odredbama članova 142-143 Zakona o obligacionim odnosima Republike Srbije („Sl. list SFRJ“, br. 29/78, 39/85, 45/89 – odluka USJ i 57/89, „Sl. list SRJ“, br. 31/93 i „Sl. list SCG“, br. 1/2003 – Ustavna povelja). Ovim Opštim uslovima poslovanja definišu se svi odnosi između Trgovca i Kupca u vezi sa prodajom preko veb prodavnice Trgovca, a u skladu sa važećim propisima Republike Srbije.
Kupovinom preko web sajta purefun.rs, Kupac se u celini saglašava sa sadržinom i primenom ovih Opštih uslova poslovanja Trgovca na sve odnose između Trgovca i Kupca u vezi sa kupovinom Proizvoda, osim ukoliko je pisanim putem između Trgovca i Kupca izričito drugačije dogovoreno.
Ovim Opštim uslovima poslovanja definišu se:
II Definicije.
Za potrebe ovih Uslova sledeće reči i izrazi imaće značenje definisano ovde:
III Opšti uslovi kupovine Proizvoda.
Ovim delom Uslova regulišu se uslovi pod kojima Trgovac prodaje, a Kupac kupuje Proizvode posredstvom veb prodavnice.
Kupovinom Proizvoda preko veb prodavnice Trgovca, Kupac potvrđuje da je upoznat sa svim osnovnim obeležjima robe (Proizvoda) koju kupuje, o ceni, načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, troškovima isporuke i načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, o funkcionalnosti robe, uključujući i mere tehničke zaštite, a koji su svi dostupni na veb Prodavnici Trgovca u momentu kupovine.
Po izvršenoj kupovini Kupcu će biti dostavljen email sa potvrdom o kupovini i ID brojem.
Prilikom isporuke robe, Kupcu će, u skaldu sa Zakonom o zaštiti potrošača biti dostavljeni Obrazac za odustanak, kao i ovi Opšti uslovi, u skladu sa članom 31 stav 2 Zakona o zaštiti potrošača.
IV Rešavanje reklamacija Kupaca.
Ovim delom Opštih uslova se, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, reguliše način izjavljivanja reklamacije, mesto prijema i način postupanja Trgovca po reklamacijama primljenim od strane Kupca, kao i uslovi koji se odnose na ostvarivanje prava Kupca kao potrošača po osnovu saobraznosti kupljenih Proizvoda.
Uz izjavljenu reklamaciju, Kupac je dužan da Trgovcu dostavi Proizvod za koji izjavljuje reklamaciju, u suprotnom Trgovac nije u mogućnosti da postupa po izjavljenoj reklamaciji. Nemogućnost Kupca da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti. Međutim, Kupac je upoznat sa time da se savetuje da robu Trgovcu dostavlja u originalnoj ambalaži s obzirom da Trgovac ne odgovara za oštećenja na Proizvodu koja mogu biti prouzrokovana tokom transporta Proizvoda od Kupca ka Trgovcu.
Kupljeni Proizvodi se mogu reklamirati samo uz dostavu na uvid email potvrde o kupovini sa ID brojem ili drugog relevantnog dokaza (kopija računa, slip i sl.) o kupovini Proizvoda.
Trgovac je dužan da Kupcu kao potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Trgovac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Kupca.
Ukoliko Trgovac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Kupca kao potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti Kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Trgovac odgovara za nesaobraznosti isporučene robe ugovoru ako:
Trgovac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili lice pod njegovim nadzorom, kao i kada je nepravilna instalacija ili montaža robe posledica nedostatka u uputstvu koje je predao Kupcu radi samostalne instalacije ili montaže.
Trgovac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora Kupcu bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao Kupac.
Odgovornost Trgovca za nesaobraznost robe ugovoru ne sme biti ograničena ili izuzeta suprotno odredbama Zakona o zaštiti potrošača.
Trgovac nije vezan javnim obećanjem u pogledu svojstava robe ako:
U slučaju postojanja odgovornosti Trgovca za nesaobraznost robe, Kupac koji je obavestio Trgovca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od Trgovca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Kupac ima pravo da bira da nesaobraznost robe Trgovac otkloni opravkom ili zamenom, a tek ukoliko ovo nije moguće, Kupac ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora i to ako:
Kupac ne može da raskine Ugovor ako je nesaobraznost Proizvoda neznatna.
Kupac ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je u ovom slučaju moguća samo uz izričitu saglasnost Kupca.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, Kupac ima pravo da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost Kupca.
Ukoliko su ispunjeni zakonom propisani uslovi, Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Kupca, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe.
Navedeni rokovi ne teku u periodu koji Trgovac koristi za otklanjanje nesaobraznosti.
U slučaju da je Kupac reklamirao ispravan Proizvod, te da je Trgovac zbog toga imao troškove prema ovlašćenom servisu, Kupac je dužan da Trgovcu nadoknadi predmetne troškove, a Trgovac će tek nakon prijema naknade navedenih troškova Kupcu vratiti Proizvod.
Kupac se ovim putem izričito saglašava da Trgovac, u slučaju raskida Ugovora iz bilo kog razloga i povraćaja uplata Kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, pod uslovom da Kupac zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
V Pravo Kupca na odustanak od Ugovora zaključenog na daljinu.
Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu smatraće se blagovremenom ukoliko je poslata Trgovcu u roku od 14 dana od dana zaključenja Ugovora, a proizvodiće pravno dejstvo od dana kada je poslata Trgovcu.
Trgovac je dužan da bez odlaganja obavesti Kupca o prijemu Izjave o odustanku od Ugovora u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.
Protekom roka od 14 dana od dana zaključenja Ugovora, prestaje pravo Kupca na odustanak od Ugovora. Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama sadržanim u ovoj tački je na Kupcu.
U tom slučaju, Trgovac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema Izjave o odustanku, odnosno Obrasca za odustanak izvrši povraćaj svih uplata koje je primio od Kupca u vezi sa zaključenjem Ugovora na daljinu. Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije Proizvod koji se vraća ili dok Kupac ne dostavi dokaz da je poslao Proizvod Trgovcu, u zavisnosti šta nastupa prvo.
Kupac se ovim putem izričito saglašava da je Trgovac u slučaju povraćaja uplata Kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja, pod uslovom da Kupac zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove.
U slučaju vraćanja robe i povraćaja sredstava Kupcu koji je prethodno platio nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja,Trgovac je u obavezi da povraćaj vrši isključivo preko VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja.
Kupac snosi direktne troškove vraćanja robe Trgovcu.
Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost Proizvoda koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovila priroda, karakteristike i funkcionalnost robe na isti način kao kada bi Proizvod kupovao u prostorijama (prodavnici) Trgovca.
VI Opšti uslovi prikupljanja, korišćenja i obrade ličnih podataka Kupaca.
Sakupljeni podaci će se koristiti isključivo prilikom pružanja usluga, za naše marketinške aktivnosti i radi analize naših prodajnih aktivnosti, a kako bismo Vam na najbolji mogući način predstavili našu ponudu Usluga. Marketinški alati koje Trgovac kao rukovalac Vaših ličnih podataka koristi, mogu biti e-mail, sms, mms ili štampani materijal.
Trgovac kao rukovalac Vaših ličnih podataka podleže odgovornosti ukoliko bude vršio obradu Vaših ličnih podataka na način koji je u suprotnosti sa pozitivnim propisima Republike Srbije.
Imate pravo da u skladu sa članom 26. Zakona od rukovaoca zahtevate pristup podacima, pravo na ispravku ili brisanje Vaših podataka o ličnosti u skladu sa čl. 29. i 30. Zakona, pravo na ograničenje obrade u skladu sa članom 31. Zakona, prava na prenosivost podataka u skladu sa članom 36. Zakona, kao i pravo na prigovor u skladu sa članom 37. Zakona.
Takođe, imate pravo da u skladu sa članom 82. Zakona podnesete pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, ako smatrate da je obrada podataka o Vašoj ličnosti izvršena suprotno odredbama Zakona.
a) Vrste ličnih podataka koje prikupljamo i način njihove upotrebe. Kako bismo bili u mogućnosti da izvršimo Ugovor o prodaji Proizvoda koji ovim putem zaključujete, kao i kako bismo Vam omogućili potpunu informisanost u vezi sa aktuelnim ponudama i uslovima saradnje, uz Vašu izričitu saglasnost koju ovim putem dajete prikupljamo sledeće podatke o Vama: Vaše ime, prezime, adresu e-pošte, telefonski broj i podatke o Vašoj adresi.
Vaše pružanje podataka se zasniva na potpuno dobrovoljnoj osnovi, odnosno Vi slobodno odlučujete da li ćete nam dostaviti Vaše podatke i koji će to podaci biti. U slučaju da ne želite da nam dostavite neki od podataka koji je neophodan za izvršenje Ugovora o prodaji Proizvoda, odnonsno zaključenje Ugovora (npr. ime i prezime), zadržavamo pravo da odbijemo da Vam prodamo Proizvode.
U svakom trenutku možete tražiti da Vaše podatke ne koristimo za sprovođenje marketinških aktivnosti, odnosno radi analize naših prodajnih aktivnosti i to neće uticati na opstanak našeg ugovornog odnosa.
Podaci kojima se možete identifikovati neće se koristiti ni za kakve druge namene osim za one za koje ste dali izričitu saglasnost.
b) Treće strane. Trgovac neće prodavati, distribuirati, izdavati ili na bilo koji drugi način činiti dostupnim Vaše lične podatke bilo kome bez vaše izričite dozvole, osim (i) ako je to neophodno ili ako ste to dozvolili u skladu s ovim Opštim uslovima kako biste kupili i primili željene Proizvode i (ii) ukoliko smo na to obavezani zakonskm propisima ili odlukama nadležnih organa.
S vremena na vreme možda ćemo angažovati druga pravna i fizička lica za obavljanje određenih funkcija u naše ime (npr. angažovanje spoljnih saradnika za prenos e-mailova). Oni će u tom slučaju imati pristup Vašim ličnim podacima u ograničenom obimu (na primer samo adresa e-maila) i isključivo kako bi mogli obavljati poslove za koje smo ih angažovali i koji su u skladu sa Vašim pristankom za obradu Vaših ličnih podataka, no ne smeju ih koristiti ni u koju drugu svrhu. U gore navedenim slučajevima, s pružaocima usluga uvek sklapamo ugovore o čuvanju tajnosti podataka kako bismo osigurali da Vaši podaci ostaju sigurni i da se s njima ispravno postupa.
Vaši lični podaci neće se iznositi van Republike Srbije, osim u slučaju da su se za tu svrhu preduzeli razumni i potrebni koraci očuvanja potrebnog stepena zaštite Vaših ličnih podataka, u skladu sa Zakonom.
c) Ažuriranje Vaših ličnih podataka. Trgovcu kao Rukovaocu će biti potrebna Vaša pomoć kako bi se osiguralo da su Vaši lični podaci koje ste nam dostavili ispravni i ažurni.
Ukoliko želite izmeniti ili ažurirati Vaše lične podatke ili ukoliko želite da izbrišemo Vaše podatke iz naše baze, to možete učiniti pisanim putem na adresu Rudnička broj 1, Beograd ili emailom na info@purefun.rs.
Vaše podatke, kao i podatke o načinu korišćenja naših Usluga ćemo čuvati dok sa nama budete bili u ugovornom odnosu, te u periodu od dve godine od momenta isporuke Proizvoda ili periodu koji je pokriven garancijom za kupljene Proizvode.
Vaše podatke (email adresu i broj telefona) koje eventualno budemo koristili u svrhe marketinga čuvaćemo dok ne opozovete Vašu saglasnost što možete učiniti tako što ćete nas kontaktirati na jedan od načina naznačenih u tekstu ispod.
Automatizovano donošenje odluke, uključujući profilisanje, kao bilo koji oblik automatizovane obrade koji se koristi da bi se ocenilo određeno svojstvo ličnosti, može se primeniti prema Vama samo u izuzetnim slučajevima i pod uslovima i na način iz člana 38. Zakona, kao i u skladu sa svrhom Zakona i njegovim zaštitnim odredbama koje se odnose na ličnosti čiji se podaci štite.
d) Sigurnost. Vaši lični podaci čuvaju se u lozinkama zaštićenoj bazi podataka. Trgovac kao Rukovalac Vašim podacima će preduzeti sve mere predostrožnosti (do razumne granice) kako bi se osigurala sigurnost Vaših podataka.
e) Obavezujemo se da ćemo čuvati privatnost svih naših kupaca. Prikupljamo samo neophodne, osnovne podatke o kupcima/korisnicima i podatke neophodne za poslovanje i informisanje korisnika u skladu sa dobrim poslovnim običajima i u cilju pružanja kvalititne usluge. Dajemo kupcima mogućnost izbora uključujući mogućnost odluke da li žele ili ne da se izbrišu sa mailing lista koje se koriste za marketinške kampanje. Svi podaci o korisnicima/kupcima se strogo čuvaju i dostupni su samo zaposlenima kojima su ti podaci nužni za obavljanje posla.
Iako ulažemo napore u zaštitu Vaših ličnih podataka, ne možemo Vam bezuslovno garantovati sigurnost podataka koje nam dostavljate, pa to činite na vlastiti rizik.
– poštom na adresu sedišta Trgovca, Rudnička broj 1, Beograd;
– putem maila info@purefun.rs.
VII Na sve što nije definisano ovim Opštim uslovima, primenjivaće se Zakon o obligacionim odnosima Republike Srbije i drugi propisi važeći u Republici Srbiji.
Sve sporove u vezi sa ugovornim odnosom između Trgovca i Kupca, Trgovac i Kupac će nastojati da reše sporazumno. U slučaju da sporazumno rešenje spornog pitanja ne bude bilo moguće, za njegovo rešavanje nadležan će biti stvarno nadležan sud na teritoriji grada Beograda.
Ovi Opšti uslovi poslovanja privrednog društva New Fitness Distribution d.o.o. Beograd-Vračar doneti su i objavljeni na internet stranici purefun.rs dana 23.09.2020. godine, a stupaju na snagu i primenjuju se počev od dana 02.10.2020.